fredag den 21. november 2014

Lidt rengøring og inspiration

I dette indlæg viser jeg hvordan man kan redde ens pensler.

Lidt rengøring kan være kedeligt, så der er også lidt inspiration, til hvordan man overfører billeder til et lærred eller anden overflade.


Har du også pensler der ser sådan ud?

Det har jeg :) og jeg er ikke særlig god ved dem, jeg glemmer dem i vandet, i stedet for at skylle dem og tørre dem af efter brug.


Hvis dine pensler ser lige sådan ud som i dette billede, så smid dem ikke ud. De kan reddes.

Pensel hårene har fra ny noget fedt på, som efterhånden slides af. Hvis man vasker dem med almindelig sæbe fjerner man fedtet og penselen bliver til en børste. Men ved brug af  Da Vinci Kernesæbe kan du pleje, rengøre og bibeholde fedtet i hårene.




Man kan give sine pensler en god gang rengøring og pleje på en gang ved at bruge kernesæben .
Man sæber dem godt ind i sæbeskummet og kan evt. lade dem stå noget tid, inden de skylles rene.











Her efter rengøringen kan man se at hårene er blevet blødere og renere. Det kan varmt anbefales at bruge dette. Den kan bruges til alle pensler.

 

Her får du lidt inspiration til hvordan du kan overføre fotos.

Jeg bruger Golden Self Leveling Clear Gel når jeg foto overfører, også kaldet "Transfer". Dette medie kan bruges til mange andre ting. Jeg er ret glad for den fordi den er blød og smidig og tørre klart.

Jeg bruger kopier og print fra en laser printer til at overfører. 

Laser print er vandfaste, hvorimod inkjet print, som ikke er vandfaste, de vil forsvinde når man lægger mediet på.







Jeg maler mediet direkte på billedet, også på området hvor billedet skal overføres på.





Derefter ligger jeg de to våde flader sammen og venter lidt før jeg trækker papiret forsigtigt af.



























Med ganske lidt vand kan man gnubbe papirresterne af på det overførte sted og tilbage bliver billedet.

Husk ikke at gnubbe for hårdt da der ellers vil gå hul i papiret.



Dette er et lille eksempel hvor sjovt det kan blive også i samarbejde med børnene.

Der er der brugt Posca tusser, farveblyanter og akryl maling.



 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar