fredag den 28. november 2014

Bruger du akvarel blyanter? så kommer der et lækkert tip her

 
At tegne med akvarel/vandopløselige blyanter er skønt. Hvis man ikke synes man er en haj, til det med akvarel, så er blyanter eller vandopløselige farvekridt lige sagen. Man får en dejlig farve enten om man vælger at bruge vand eller ej og man har mulighed for at lave en udtoning af farven, alt efter hvor hårdt man trykker.















Golden Acrylic Glazing Liquid bruger man til at blande i akryl og olie maling for at forlænge tørretiden. Jeg har nu prøvet dette medie på vandopløselige farver og synes det virker fantastisk og det færdige resultat er dejligt farvestrålende.





TIP:
Når jeg bruger akvarel blyanter, tegner jeg op med en vandfast tus, farvelægger med Derwent Inktense vandopløselige blyanter og så maler jeg med Goldens Acrylic Glazing Liquid i stedet for vand. Jeg bruger et tyndt lag og da mediet ikke tørre hurtigt kan man virkelig blande faverne langsomt.






Goldens Acrylic Glazing Liquid 
Kan købes i webshoppen eller i butikken Farvebuen Colorama Ringsted.










 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar